Rätt till ångerrätt
Konsumenternas ångerrätt
(En konsument är en fysisk person som ingår en rättslig transaktion för ändamål som huvudsakligen är icke-kommersiella eller inte oberoende).
Vi accepterar att avbryta en beställning inom 24 timmar efter att beställningen har gjorts innan produkten har skickats eller tillverkats. Om beställningen annulleras kommer du att få full återbetalning. Vi kan inte annullera beställningen om produkten redan har skickats.
Efter 24 timmar är det för sent att annullera beställningen och du måste följa vårt returförfarande.
Returer (om tillämpligt)
Vi accepterar returer av produkter. Kunderna har rätt att begära en retur inom 14 dagar efter att produkten levererats.
För att vara berättigad till en retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i sin originalförpackning. För att slutföra returen behöver vi ett kvitto eller ett bevis på köpet.
Om du vill returnera en vara kontaktar du vår kundtjänst, som kommer att ge dig en specifik returadress. Observera att vi har flera lager och att varor från samma beställning kan skickas från olika platser.
När en kund returnerar en vara till vårt centrallager, kommer en fullständig återbetalning att behandlas omedelbart om spårningskoden för returen bekräftar leverans till lageradressen. Om varan inte når vårt lager måste vi tyvärr meddela att kunden inte kan få en fullständig återbetalning. Denna policy säkerställer transparens och rättvis hantering av returer och ger klarhet i villkoren för återbetalning.
Förstå att vi inte kan acceptera returer om detta kommunikationskrav inte uppfylls. Vi strävar efter att tillhandahålla en smidig och tillfredsställande returprocess för våra kunder, och att inleda en konversation med vårt team är ett viktigt steg för att underlätta en effektiv returprocess.
Om du har ytterligare frågor eller behöver förtydliganden om vår återbetalningspolicy är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns här för att hjälpa dig och ta itu med eventuella problem du kan ha. Kontakta vår support för rätt returadress.
Anmärkningar
Individuellt beställda eller personliga artiklar har inte rätt till återbetalning inom 14 dagar.
Om returen orsakas av konsumenten ska konsumenten stå för fraktkostnaderna. Den specifika återbetalningen bör baseras på det expressföretag du väljer.
Om de mottagna varorna genom vårt fel är skadade eller felaktiga är konsumenten inte skyldig att betala fraktkostnaderna av denna anledning.
Konsumenten betalar inte någon avgift för återställande av lager för att returnera en produkt;
Observera:- Under Black Friday och Cyber Monday är alla köp som görs mellan den 22 november och den 28 november slutgiltiga och kan inte returneras eller bytas. Denna policy gäller både för transaktioner i butik och online. För vanliga returer gäller vår standardpolicy utanför Black Friday-perioden. Kontakta vår kundtjänst på support@lievess.nl om du behöver hjälp.
Återbetalning (om tillämpligt)
När vi har tagit emot och bedömt din retur kommer vi att skicka dig en bekräftelse på att vi har mottagit den via e-post. Vi kommer också att informera dig om huruvida din återbetalning har godkänts eller avslagits. Om det godkänns kommer din återbetalning att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att göras på ditt kreditkort eller på din ursprungliga betalningsmetod inom två arbetsdagar.
"Detta innebär att du bör få återbetalningen på ditt konto inom två arbetsdagar."
Om du ännu inte har fått någon återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan återbetalningen överförs officiellt. Därefter kontaktar du din bank. Det tar ofta en viss tid innan återbetalningen bokförs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått någon återbetalning, vänligen kontakta oss på support@lievess.nl.
Returpolicy Skönhetsprodukter och underkläder
Du kan häva avtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar efter mottagandet av din beställning och returnera produkterna. Du måste returnera de köpta produkterna i oskadad, oskadad, original fabriksförpackning och i oanvänt skick (av hygienskäl). Vårt Sevaga-team kan be om bevis så att vi kan avgöra om vi kan acceptera returen.
Kontakta vår kundtjänst på support@sevagaa.se för att få en returadress.
Bifogat: formulär för återkallelse (klicka här) för att ladda ner formuläret för återkallelse)